• Semasa

    4 Gambar Misteri Api Yang Tidak Pernah Dadam Selama 2500 Tahun





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]


    4 Gambar Misteri Api Yang Tidak Pernah Dadam Selama 2500 Tahun | Terkejut juga kami melihat dan mendengar satu kejadian yang misteri berlaku di satu kawasan kira-kira 80 km sebelah barat daya dari ibu kota Provinsi Turki "Antalya", bersebelahan dengan bandar #Cirali di sebelah barat daya #Turki, ada batu yang terus menyalah ini terletak di sebuah gunung yang berbatu dan di dalam batu itu terus mengeluarkan api yang menyalah selama ribuan tahun lamanya.


    Sekitar Puluhan titik nyalaan api itu membakkar di bahagian yang berhampiran dengan gunung, sebab-sebab api itu menyalah kerana terdapat gas mentah yang bermasalah keluar melalui lubang pengudaraan. 

    Penduduk Turki menyebut Batu Terbakar itu dengan sebutan #Yanartas, dan mereka menganggarkan bahawa api itu telah menyalah selama 2500 tahun lamanya. Lubang ventilasi tersebut merupakan pelepasan terbesar dari gas mentah abiogenic yang dijumpai atas tanah setakat ini.


    Selama beratus-ratus tahun yang lalu, para nelayan #Turki boleh melihat nyalaan api itu dari laut dan mereka sering memnfaatknnyaa sebagai penunjuk arah untuk mengemudi arah kapal mereka, tetapi saat ini batu terbakar itu lebih sering digunakan oleh para pendaki untuk memasak dan membancuh teh atau sebagai penghangat disaat cuaca sejuk.

    Nyalaan api itu, menurut beberapa literatur kuno, telah melahirkan sebuah mitos tentang #Chimera, menurut Mitos Chimera di gambarkan sebagai bintang bernafas api, dengan tubuh dan kepala berbentuk singa, dan sebuah kepala kambing yang tumbuh dari punggungnya, dan ekor yang hujungnya berupa kepala ular.

    Tiada ulasan

    http://2066848.bdv-w.bidvertiser.com/BidVertiser.dbm?pid=175079&bid=2066848&xml=1&czero=4&dlt=0&maxcount=[MAX_RESULTS]&ownid=[SUBID]&Kterm=[KEYWORDS_ENCODED]&cip=[CLIENT_IP]&bvref=[REFERRER_ENCODED]&u_agnt=[USERAGENT_ENCODED]&bvlang=[BROWSER_LANG-ENCODED]