• Semasa

    INILAH CARA MAMPU KELUARKAN BAKTERIA DALAM PERUT ANDA YANG RAMAI TAK TAHU !!





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    INILAH CARA MAMPU KELUARKAN BAKTERIA DALAM PERUT ANDA YANG RAMAI TAK TAHU !!

    Bakteria yang ada di dalam perut bernama helicon. Bakteria itu adalah salah satu pencetus paling umum dari permasalahan pencernaan. Tahukah anda, 50% daripada penduduk dunia sudah dijangkiti Helicobacter.

    Jangkitan Helicobacter pylori menyerang lapisan perut kerana persekitaran yang berasid sangatlah sesuai untuk tempat bakteria itu berkembang. Gejala setiap orang yang dijangkiti tidaklah sama lantaran sistem kekebalan tubuh yang berbeza-beza tiap orangnya.

    Bakteria helicon mempunyai bentuk seperti isyarat 'koma' dengan 4-6 rungut, hingga membuat ia mudah bergerak. Helicobacter boleh mengakibatkan keradangan pada system pencernaan, penyakit ganas serta yang paling fatal boleh mengakibatkan kanser.

    Ada cara-cara untuk mendiagnosis bakteria itu. Yakni dengan melakukan ujian non invasif serta invasif, ujian pernafasan, kawalan biopsi atau endoskopi serta ada banyak yang lain. Semua ujian itu memang mempunyai peratusan ketepatan yang tinggi, namun tidak satu pun yang betul-betul tepat 100%.

    Biasanya, sebelum melakukan ujian ini pengambilan ubat harus dihentikan.Lalu, adakah cara alami untuk keluarkan bakteria ini? Tentu saja ada. Ambillah 1 sudu makan biji rami serta 200 ml air.

    Hangatkan air diatas dapur, lantas masukkan biji rami ke dalamnya. Pengambilan satu sudu makan campuran itu sebelum makan. Selain mengeluarkan bakteria, campuran ini juga akan melindungi dan mengurasi rasa sakit di dalam perut anda.

    Untuk menyokong rawatan ini, salah satu aspek yang perlu di perhatikan adalah pengambilan makanan yang tepat. Elakkan gluten, pasta, biskut, atau segala makanan yang mengandungi gluten. Kafein, alkohol, daging diproses, gula, minuman bergas serta garam juga mesti dielakkan. Konsumsilah makanan kaya serat, seperti sayur-sayuran, buah-buahan dan ikan.

    Sumber: Healthy Food Star

    Tiada ulasan

    http://2066848.bdv-w.bidvertiser.com/BidVertiser.dbm?pid=175079&bid=2066848&xml=1&czero=4&dlt=0&maxcount=[MAX_RESULTS]&ownid=[SUBID]&Kterm=[KEYWORDS_ENCODED]&cip=[CLIENT_IP]&bvref=[REFERRER_ENCODED]&u_agnt=[USERAGENT_ENCODED]&bvlang=[BROWSER_LANG-ENCODED]