• Semasa

    Jus Ini Didapati Menjadi 500% Lebih Berkesan Dari Batuk Sirap





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    Jus Ini Didapati Menjadi 500% Lebih Berkesan Dari Batuk Sirap

    Nanas mempunyai kandungan bromelain, sejenis enzim yang mempunyai sifat anti-inflamasi yang melawan jangkitan serta membasmi bakteria. Juga juice nanas dapat 500% lebih bermanfaat dalam menghentikan batuk yang sirap ubat batuk.

    Kaya Vitamin C

    Nyaris setengah jumlah vitamin C yang anda perlukan sehari termasuk juga dalam satu gelas jus nanas. Vitamin C membantu tubuh memetabolismekan enzim penting tertentu yang mengatur metabolisme dan kawalan tenaga.

    Sebuah Sumber yang sangat baik dari Makanan

    Jus nanas juga adalah sumber besar dari mangan mineral. Bantu makanan tubuh membesar penyerapan kalsium nya, menolong metabolisme karbohidrat serta lemak jadi tenaga, dan memudahkan fungsi saraf yang sihat.

    Bromelain iaitu Potensi Anti-inflamasi

    Bromelain obati keradangan serta membantu untuk meringankan keadaan seperti arthritis.

    Pilih jus semulajadi Nanas Dari pada Ubat Batuk

    Ketika berhadapan dengan batuk, cuba nanas alami bukan ubat-ubat batuk OTC. Selain itu, juice ini lebih murah serta tak mengandungi unsur-unsur toksik. Nutrisi bakal membantu anda menyingkirkan beliau.

    Melawan Lendir dengan juice nanas

    Kombinasi jus nanas alami, madu, garam dan lada, saat diminum setiap hari boleh menolong dalam melarutkan lendir di paru-paru. Jadi, juice nanas bukan sekadar bakal membantu anda menenangkan kerengsaan batuk, namun akan membantu anda menyingkirkan lendir menjengkelkan.

    Siapkan Pineapple Jus (juice nanas) Sendiri

    Jus nanas di pasaran mungkin termasuk tambahan gula, sehingga pilihan terbaik iaitu untuk mempersiapkan juice semulajadi tanpa pemanis serta anda sendiri dirumah. Anda cuma perlu nanas serta juicer.

    Berikut adalah resipi untuk menyediakan sendiri juice nanas alami anda yang melawan batuk:

    1 cawan juice nanas segar
    Satu perempat cawan juice lemon segar
    Sepotong kecil dari halia
    1 sendok makan madu yang belum diproses
    ½ sudu teh cili rawit panas

    Masukkan semua bahan dalam pemerah jus dan minuman anda siap! Anda akan menyingkirkan lendir serta batuk dalam satu minit.

    Tiada ulasan

    http://2066848.bdv-w.bidvertiser.com/BidVertiser.dbm?pid=175079&bid=2066848&xml=1&czero=4&dlt=0&maxcount=[MAX_RESULTS]&ownid=[SUBID]&Kterm=[KEYWORDS_ENCODED]&cip=[CLIENT_IP]&bvref=[REFERRER_ENCODED]&u_agnt=[USERAGENT_ENCODED]&bvlang=[BROWSER_LANG-ENCODED]