• Semasa

    Ini Kata-Kata Terakhir Julia Perez Kepada Peminat





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    Ini Kata-Kata Terakhir Julia Perez Kepada Peminat

    Ini Kata-Kata Terakhir Julia Perez Kepada PeminatDunia hiburan negara seberang Indonesia pada Sabtu dikejutkan dengan berita kematian bintang sensasi Julia Perez akibat kanser servik yang dideritainya sejak tiga tahun lalu.

    Perkhabaran itu bukan sahaja mengejutkan peminat di Indonesia malah di Malaysia dan Singapura.

    Ini Kata-Kata Terakhir Julia Perez Kepada Peminat


    Keluarga dan rakan-rakan terdekat kepada Julia atau Jupe sentiasa mengingatinya sebagai seorang yang pintar, kuat dan tegas.

    Malah ketika disahkan menghidap kanser servik tahap akhir, pemilik nama sebenar Yulia Rachmawati sentiasa positif dan jarang bercakap atau berkongsi penderitaannya bersama keluarga dan rakan-rakan.

    Adik kepada Julia, Anggita mengesahkan berita kematian kakaknya di Instagram.

    Malah Jupe sentiasa melontarkan kata-kata positif yang sentiasa diingati oleh peminatnya sebagai inspirasi.

    Berikut adalah kata-kata pemangkin semangat daripada Jupe semasa hayatnya.

    “Wanita harus lebih hebat daripada lelaki, harus lebih kuat dan tidak mudah goyah apatah lagi dengan senjata rahsia iaitu air mata.

    Semua kejayaan yang kita kecapi adalah hasil jawapan daripada doa orang tua kita. Jadi berbuat baiklah kepada mereka, keramat kita, syurga kita.

    Hidup ini penuh dengan pancaroba tetapi terpulang kepada diri sendiri bagaimana ingin mengharunginya dengan iringan usaha dan doa.

    Sentiasa berfikiran positif tentang kehidupan, nescaya ia akan mempermudahkan masa depan yang lebih baik.

    Jadikan rasa sakit yang dialami menjadi semangat untuk kita jadi lebih baik.

    Be profesional, be smart, be on time, be humble and be nice. – Julia Perez”

    Terdahulu, Kapan Lagi melaporkan khabar duka tentang pemergian Jupe dimaklumkan sendiri oleh adiknya, Anggita Perez menerusi Instagram miliknya.

    “Innalilahiwainailahirojiun telah berpulang kakak kami tercinta Julia Perez. Minta doanya ya semua, terima kasih semua atas sokongan selama ini. I Love You Yuli,” tulisnya.

    Jupe mula bergelar penyanyi sejak tahun 2002 dan dia telah menghasilkan empat buah album iaitu Kamasutra, Aku Rapopo, Dangdut Galau dan The Best Of Julia Perez.

    Dia disahkan mengidap kanser servik pada tahun 2014 dan telah menjalani rawatan kimoterapi.

    Tiada ulasan

    http://2066848.bdv-w.bidvertiser.com/BidVertiser.dbm?pid=175079&bid=2066848&xml=1&czero=4&dlt=0&maxcount=[MAX_RESULTS]&ownid=[SUBID]&Kterm=[KEYWORDS_ENCODED]&cip=[CLIENT_IP]&bvref=[REFERRER_ENCODED]&u_agnt=[USERAGENT_ENCODED]&bvlang=[BROWSER_LANG-ENCODED]