• Semasa

    Lelaki Tanya Mufti Kenapa Petani Bakar Harumanis. Ini Jawapan Dr Maza Yang Buat Dia TERKEDU !!





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    Lelaki Tanya Mufti Kenapa Petani Bakar Harumanis. Ini Jawapan Dr Maza Yang Buat Dia TERKEDU !!




    Petani Perlis Bakar Harumanis?

    Seseorang yang 'entah apa niatnya' bertanya: 'Kenapa petani Perlis membakar harumanis yang turun harga? Ini pembaziran amalan syaitan. Di mana Mufti?".
    Saya tersenyum. Saya tanya:

    "Kenapa Petani Perlis Membakar Harumanis Yang Turun Harga? Ini Pembaziran Amalan Syaitan. Di Mana Mufti?"



     "Itupun salah Mufti? Di negeri saudara jauh lebih banyak berita negatif. Pernahkah saudara tanya Mufti saudara?"

    Saya sambung lagi: "Di manakah saudara dapat berita petani Perlis bakar harumanis kerana turun harga?". Dia kata dalam surat khabar. Saya tanya lagi: Betul?! Dia jawab: Ya!

    Saya kata: Saya baca dalam berita itu mereka bakar sebab buah itu menjadi buruk kerana tidak ada pasaran dan bimbang ia membawa penyakit kepada tanaman. Bukan bakar sebab protes harga jatuh".

    Dia kata: "Ye ke? Saya baca tajuk saje sebenarnya".
    S

    aya senyum dan berkata: "Mungkin syaitan pembaziran itu pergi melawat syaitan sangka buruk terlebih dahulu".




    Tiada ulasan

    http://2066848.bdv-w.bidvertiser.com/BidVertiser.dbm?pid=175079&bid=2066848&xml=1&czero=4&dlt=0&maxcount=[MAX_RESULTS]&ownid=[SUBID]&Kterm=[KEYWORDS_ENCODED]&cip=[CLIENT_IP]&bvref=[REFERRER_ENCODED]&u_agnt=[USERAGENT_ENCODED]&bvlang=[BROWSER_LANG-ENCODED]