• Semasa

    Nenek Barack Obama Tunai Ibadah Umrah..





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    Nenek Barack Obama Tunai Ibadah UmrahNenek Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama dari sebelah ayahnya bernama Sarah Omar Obama. Pada Tahun ini nenek Barack Obama, menunaikan ibadah umrah dalam  minggu ini.

    Seperti yang dilaporkan, Sarah menjalankan ibadah di Kota Suci Makkah hanya ditemani beberapa keluarganya. Ia yang berusia sekitar 90-an tahun, mereka pergi umrah ke Mekah bersama putera iaitu pakcik kepada barack obama (Saeed Hussien obama) dan cucunya (Mousa Obama).


    Sarah Obama iaitu nenek barack obama dari daripada keturunan ayah barack obama merupakan warga Kenya. Orang-orang timur tengah memanggil wanita 90 tahun itu 'nenek Obama'.



    Setelah menunaikan ibadah umrah, Sarah obama, melawat sebuah pameran tentang kehidupan Nabi Muhammad.

    "Saya sangat gembira datang ke pameran ini, yang menunjukkan contoh bagus penyebaran Islam secara moden," kata Sarah.

    Dilaporkan oleh akhbar, Sarah menangis melihat pameran tersebut. "Ini peninggalan yang sungguh penting yang selalu mengingatkan kita betapa agungnya Nabi Muhammad," ujarnya.

    Sarah Obama  merupakan nenek tiri Barack Obama . Dia adalah isteri ketiga dari datuk Obama yang bernama Hussein Onyango Obama . Keluarga Hussein Onyango Obama , iaitu keturunan Barack Obama berasal dari suku Luo yang merupakan suku ketiga terbesar di Kenya . Keluarga ayah Barack Obama kebanyakan tinggal di bahagian barat wilayah Nyanza 

    Pada mulanya Datuk Obama , Hussein Onyango Obama beragama Katolik Roma . Namun kemudian dia tertarik dengan Islam dan berpindah agama , lalu mengambil nama Hussein untuk menunjukkan identitinya sebagai Muslim .

    Bapak Barack Obama pula menikahi Stanley Ann Dunham, kawan kuliahnya di Hawaii pada 1961. Pernikahan tersebut melahirkan Obama Jr, yang kini menjadi presiden AS.

    Berbeza dari keluarga ayahnya yang memeluk Islam, Obama dibesarkan dalam tradisi Kristian metodhis. Obama terakhir kali mengunjungi rumah neneknya di Kenya pada 2010.

    Sarah Obama sudah beberapa kali menunaikan haji. sebelum ini ibadah haji dilakukan pada tahun2009, The Daily Mail mengatakan nenek obama pernah meminta obama masuk islam. "Saya selalu berdoa cucu kesayangan ini menerima agama Islam," kata Sarah.

    Gara-gara nama tengah 'Hussein' itu, Obama sewaktu kempen di AS sering dituduh Islam. Sentimen agama non-Kristian masih dianggap penting sebahagian masyarakat konservatif. Ahli politik Parti Demokrat ini sampai berulangkali menjelaskan bahawa dia 'seorang Kristian taat'.

    Tiada ulasan

    http://2066848.bdv-w.bidvertiser.com/BidVertiser.dbm?pid=175079&bid=2066848&xml=1&czero=4&dlt=0&maxcount=[MAX_RESULTS]&ownid=[SUBID]&Kterm=[KEYWORDS_ENCODED]&cip=[CLIENT_IP]&bvref=[REFERRER_ENCODED]&u_agnt=[USERAGENT_ENCODED]&bvlang=[BROWSER_LANG-ENCODED]