• Semasa

    Penjelasan Tesco Mengenai Terjualnya Telur Tiruan di Tesco..





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    Penjelasan Tesco Mengenai Terjualnya Telur Tiruan di TescoBaru -baru ini kita kedengaran telur tiruan menjadi viral di media-media sosial berkenaan telur tiruan. Sebelum ini kita dihidangkan video makanan- makan tiruan yang dihasilkan di negara china. sekarang kejadian ini dikatakan menular di negara Malaysia

    Sebuah blog telah mendakwa pasar raya terkenal iaitu Tesco telah menjual telur tiruan kepada pengguna. artikel tersebut mendapat respon oleh pengguna-pengguna di media sosial.
    Mereka ingin penjelasan daripada pihak Tesco berkenaan menjual telur tiruan

    Sehubungan dengan itu Pihak Teco tampil memberi penjelasan mengenai perkara tersebut. Pihak Tesco ingin memberi jaminan kepada pelanggan bahawa Tesco Malaysia  sentiasa bekerja rapat dengan pembekal untuk memastikan kualiti produk yang dijual di kedai-kedai mereka. Berikut adalah kenyataan rasmi oleh pembekal Pihak Tesco, QL Egg, atas telur palsu yang dikatakan dijual di Tesco.

    Pembekal  QL Egg memaklumkan bahawa pada 12:15, QL Telur Eggs telah mengumpul telur palsu dari pejabat Sophia Boo yang didakwa telur palsu. QL Eggs telah mengumpul 30 telur untuk pemeriksaan dan beberapa telur dikekalkan di pejabat Sophia.

    Mereka juga memaklumkan bahawa mereka telah memeriksa telur palsu yang didakwa . Pembekal  QL Egg melihat ciri-ciri fizikal telur 'termasuk membran, kulit telur dan putih telur adalah normal. Pembekal  QL Egg juga mengatakan putih telur berair disebabkan oleh penuaan semula jadi. Walau bagaimanapun, telur adalah selamat untuk dimakan.

    We would like to assure our consumers that the collected eggs are NOT fake eggs. You can rest assured that QL Eggs does not sell and has never sold fake eggs -  QL Egg

    Sebagai salah satu pengeluar telur terbesar di Asia dengan kadar pengeluaran kira-kira 3.2 juta telur setiap hari, kami berbangga untuk membawa anda telur dari ayam yang sihat di ladang kami. Ini ladang mengekalkan iklim yang stabil dan suhu, serta langkah-langkah kebersihan yang ketat yang mengurangkan risiko jangkitan daripada persekitaran luaran, antara ayam dan kakitangan ladang. Anda boleh mempelajari tentang bagaimana kita membekalkan telur kami kepada anda di sini: http://www.qleggs.com/goodness2u.php



    Sebelum ini Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr. Noor Hisham Abdullah berkata, pihaknya mengambil maklum berhubung isu penjualan telur tiruan di pasaran tempatan yang disebarkan melalui laman sosial termasuk laporan berkenaan menyatakan bahawa wujudnya penjualan telur tiruan di pasaran tempatan yang menyamai telur asli.


    Sedikit info mengenai telur Tiruan

    Bahan-Bahan telur tiruan

    Telur tiruan yang mengandungi bahan-bahan kimia dengan cengkerangnya diperbuat daripada kalsium karbonat.

    "Kuning dan putih telur diperbuat dari natrium alginate, alum, gelatine, asid benzoik, kalsium klorida serta air dan bahan pewarna makanan," 

    Tiada ulasan

    http://2066848.bdv-w.bidvertiser.com/BidVertiser.dbm?pid=175079&bid=2066848&xml=1&czero=4&dlt=0&maxcount=[MAX_RESULTS]&ownid=[SUBID]&Kterm=[KEYWORDS_ENCODED]&cip=[CLIENT_IP]&bvref=[REFERRER_ENCODED]&u_agnt=[USERAGENT_ENCODED]&bvlang=[BROWSER_LANG-ENCODED]