• Semasa

    Pemuda Terima Ugutan Sebelum Ditikam [SAKSIKAN...]





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    BACHOK – Mangsa tikam di Perupuk malam kelmarin, mendakwa pernah menerima ugutan beberapa hari sebelum kejadian.

    Ibu mangsa, Siti Delima Ismail, 51, berkata, anaknya, Mohd Hafidz Amir Martaza, 26, pernah memberitahu dia dan seorang lagi rakannya menerima ugutan bunuh.

    “Saya memang risau bila dimaklumkan dia terima ugutan macam tu. Saya tak tahu apa punca kejadian tersebut. Rupanya ugutan itu bukan main- main dan menyebabkan dia hampir dibunuh,” katanya.

    Dalam kejadian kira-kira jam 9.45 malam kelmarin, Mohd Hafidz nyaris maut apabila diserang dua lelaki bermotosikal di depan gerai burger di Perupuk.

    Selepas bersembang di gerai tersebut, mangsa bersama rakannya menuju ke motosikalnya untuk ke tempat lain sebelum diserang seorang lelaki bermotosikal berusia 30-an.

    Seorang saksi yang dikenali sebagai Hisham, 31, berkata, suspek bersama seorang rakannya menumbuk mangsa sebelum salah seorang daripada suspek mengeluarkan pisau ‘rambo’ dan menikam mangsa.

    “Mangsa tak sempat elak dan berkali-kali ditikam di paha kirinya. Suspek seperti dirasuk dan cuba sembelih mangsa.

    “Mulanya kami takut tengok keadaan tidak terkawal tetapi selepas mangsa menjerit minta tolong kerana suspek cuba acukan pisau di leher mangsa, saya bersama rakan halang suspek daripada tikam mangsa di leher,” katanya.

    Sementara itu, Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman ketika dihubungi memaklumkan pihaknya belum menerima laporan daripada mangsa atau keluarganya.

    Namun, pihak polis akan membuat laporan di bawah Seksyen 326 Kanun Keseksaan bagi memburu dan menangkap suspek.

    Mangsa yang mengalami kecederaan di paha sebelah kiri dan tapak tangan kiri kini menerima rawatan di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian. - SH.

    Tiada ulasan

    http://2066848.bdv-w.bidvertiser.com/BidVertiser.dbm?pid=175079&bid=2066848&xml=1&czero=4&dlt=0&maxcount=[MAX_RESULTS]&ownid=[SUBID]&Kterm=[KEYWORDS_ENCODED]&cip=[CLIENT_IP]&bvref=[REFERRER_ENCODED]&u_agnt=[USERAGENT_ENCODED]&bvlang=[BROWSER_LANG-ENCODED]