• Semasa

    Hati-hati Dengan Serangan Siber: Trend Micro





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]

    Hati-hati Dengan Serangan Siber: Trend Micro | TREND Micro Incorporated (Trend Micro), penyedia perisian keselamatan awan mega mendedahkan, penggodam akan melakukan serangan keselamatan siber menyasarkan mangsa di seluruh dunia termasuk bank dan sistem pembayaran, pada tahun depan.

    Dalam kenyataan medianya, Trend Micro yang mengeluarkan laporan ramalan tahunannya memaklumkan, kempen serangan itu berkembang pada 2015 selepas melihat trend penjenayah siber melancarkan serangan di Amerika Syarikat dan China.

    “Pakar pertahanan ancaman Trend Micro meramalkan, penggodam seperti Vietnam, United Kingdom dan India akan meneruskan serangan seperti mana berlaku di Malaysia dan Indonesia,” katanya.

    Pengarah Perunding Serantau, Wilayah SEA, Trend Micro, Victor Lo berkata, ancaman akan berterusan sehingga institusi kewangan menjadi teruk.

    Ramalan itu termasuk peningkatan dalam eksploitasi peranti pintar seperti kamera, perkakasan dan televisyen menyasarkan platform serta organisasi menguruskan data.

    Tiada ulasan

    http://2066848.bdv-w.bidvertiser.com/BidVertiser.dbm?pid=175079&bid=2066848&xml=1&czero=4&dlt=0&maxcount=[MAX_RESULTS]&ownid=[SUBID]&Kterm=[KEYWORDS_ENCODED]&cip=[CLIENT_IP]&bvref=[REFERRER_ENCODED]&u_agnt=[USERAGENT_ENCODED]&bvlang=[BROWSER_LANG-ENCODED]