• Semasa

    Hotel Mewah 155 Meter Di Bawah Tanah





    [BACA: Petua Berkesan Rawat Sakit Kepala Dan Angin]


    Hotel Mewah 155 Meter Di Bawah TanahHotel Sala Silver Mine terletak di negeri Västmanland, Sweaden  ini adalah sebuah hotel yang dibina di dalam bekas lombong perak sedalam 155 meter bawah tanah dan telah mula beroperasi.

    lombog tersebut yang mula beroperasi dari kurun 15 belas lagi dan telah tamat operasinya pada 1905.  tetapi kini telah diubah suai menjadi sebuah sebuah muzium, panggung wayang, retoran  dan sebuah hotel mewah.

    Menurut seorang pemandu pelancong memberitahu bahawa lombong ini dahulu adalah lombong utama pengeluaran perak di Sweden dengan menggunakan alatan tradisional dan tangan mereka mampu mengeluarkan 400 tan perak 40,000 tan plumbun.



    Di atas tanah laluan masuk hotel ini , bangunan-bangunan lama masih digunakan dan di jadikan kedai-kedai cenderamata, sebuah galeri seni dan muzium polis. Pada bulan Disember terdapat bazar menjual barangan krismas tipa-tiap tahun. Bayaran untuk menginap di hotel ini untuk semalam ialah AS$580 (RM1937). - www.kitabantai.info




    Tiada ulasan

    http://2066848.bdv-w.bidvertiser.com/BidVertiser.dbm?pid=175079&bid=2066848&xml=1&czero=4&dlt=0&maxcount=[MAX_RESULTS]&ownid=[SUBID]&Kterm=[KEYWORDS_ENCODED]&cip=[CLIENT_IP]&bvref=[REFERRER_ENCODED]&u_agnt=[USERAGENT_ENCODED]&bvlang=[BROWSER_LANG-ENCODED]